Grenzen en grenzeloosheid

Grenzen en grenzeloosheid

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De psychoanalytische behandelsetting biedt een veilige omgeving die het mogelijk maakt om in hectische tijden tot bezinning en zelfreflectie te komen. In een ontdekkingsreis naar het onbewuste innerlijke leven proberen we belemmeringen op te lossen en talenten meer ruimte te geven. Hier is moed voor nodig en van twee kanten toewijding aan de therapeutische relatie. Tegelijkertijd leven we in een wereld die razendsnel verandert en waarbij grenzen vervagen. Kunnen we nog alleen met ons zelf zijn? Bestaan we nog wel als we niet gezien en geliked worden?
In het boek komt aan bod hoe de psychoanalytische theorie en praktijk zich tot deze nieuwe tijd kan verhouden. Aan de orde komen zoal grensoverschrijding, digitalisering, ecopsychoanalyse, autonomie in verbondenheid, enactment, masculiene identiteit en de intrapsychische realiteit en buitenwereld.

Jos Dirkx (redactie) is psychiater, psychotherapeut en psychoanalyticus.

Met bijdragen van Edwin Bouman, Leontine Brameijer, Jos Dirkx, Catherine Pannevis, Eva Prinsen en Claudia Schnitzler.
Gezondheid & Psychologie
Uitgeverij Sjibbolet