Gustav
  Luister een fragment

Gustav en Anton

Gelezen 109 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 54 Favoriet 5 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 2   Topics 0

De kleine Gustav Perle groeit op in een klein Zwitsers stadje, waar de Tweede Wereldoorlog ver weg lijkt. Zijn vader is dood, zijn moeder is een harde, ongelukkige vrouw, die haar best moet doen het hoofd boven water te houden. Ze lijkt niet echt van haar zoontje te kunnen houden. Alleen bij zijn joodse klasgenootje Anton vindt Gustav warmte. Anton heeft een groot muzikaal talent, maar is zo nerveus van aard dat het nog maar de vraag is of hij iets met dit talent zal kunnen doen.

Na een levenslange vriendschap vinden Gustav en Anton een antwoord op de vragen die hun leven getekend hebben. Hield Gustavs moeder werkelijk niet van hem? Wordt Antons talent alsnog erkend? En wat betekenen de twee vrienden voor elkaar?

Literaire fictie algemeen
08 september 2020

Eline van der Boog Hebban Recensent

Een emotionele compositie

door: Eline van der Boog 3 reacties 1 like

Gustav & Anton is de nieuwste roman van Rose Tremain (1943). Het boek verhaalt over de vriendschap tussen Gustav Perle en Anton Zwiebel die samen opgroeien in het kleine Zwitserse plaatsje Matzlingen.

Gustav woont samen met zijn moeder, Emilie, in een armoedig appartement. Emilie heeft een baan bij...

Reacties op: Gustav en Anton