Zo vond ik haar

Lewis is een vroegrijpe puber van dertien, die met zijn moeder Alice in het roerige Parijs verblijft, waar speculanten, oplichters, verslaafden, parasieten en allochtonen hun weg moeten zien te vinden. Alice is als vertaalster in dienst bij de Russische romancière Valentina, die door de adolescent geadopteerd wordt. Hij bouwt een imaginaire wereld om haar heen en beleeft zijn eerste seksuele ervaring bij het aanraken van een lippenstift. Lewis is bezeten van lezen, met name van de romans 'Le Grand Meaulnes' en 'Misdaad en straf', waarvan de hoofdpersonen hem aanspreken door hun onverzettelijkheid in het najagen van idealen en door hun ongebreidelde fantasie.

Gaandeweg blijkt dat het leven en de literatuur twee zaken zijn die elkaar slecht verdragen. Valentina verdwijnt op mysterieuze wijze. Geïnspireerd door zijn romanheld gaat Lewis op zoek naar zijn geliefde. Hij vindt haar, maar de prijs die hij voor zijn ontdekking moet betalen is zo hoog dat hij daarmee definitief zijn jeugd en zijn onschuld verliest.

,/upload/czdb/138b411b4f2_666822813.jpg

Is Zo vond ik haar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zo vond ik haar