Gyde en de vloed

Aangrijpend literair pareltje voor (niet-)lezende dromers.

Gyde is graag alleen aan het strand. Iedere morgen wacht ze tot de vloed komt, pas dan staat ze op en rent naar school. Veel vrienden heeft ze niet, en de vakantiegangers gaan aan het eind van het seizoen allemaal weg, net zoals haar vader, een zeeman die om de paar maanden aan land komt. Dan trekt Gydes moeder haar mooiste kleren aan en speelt gelukkige familie. Gyde kan het nauwelijks aanzien, droomt van een prins - ergens in Noorwegen? En ze bouwt een vlot voor de grote reis ...

‘Gyde en de vloed’ is het derde boek in de serie Dwarslijnen van uitgeverij Facet, een nieuwe serie gericht op niet-lezers, die bijvoorbeeld toch een boekbespreking moeten maken. Geen gemakkelijk leesvoer in deze reeks, maar wel volwaardige verhalen op een beperkt aantal bladzijden. Speciale verhalen over speciale - want ietwat dwarse en eigenzinnige – jongeren, bedoeld voor lezers van 13 tot 18 jaar. Verhalen over heel uiteenlopende onderwerpen voor actievelingen, piekeraars en dromers.

Andere boeken die al verschenen zijn in deze serie: ‘Boevenvriendjes’ (Nigel Hinton) en ‘Nooit meer doen alsof. Wat er gebeurde toen mijn grote zus gek werd.’ (Sonya Sones).

Is Gyde en de vloed het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gyde en de vloed