Harrypotter-8
Volkskrant:
Parool:
De Morgen:

Harry Potter en het Vervloekte Kind

Rank 886 Gelezen 2226 Aan het lezen 58 Wil ik lezen 635 Favoriet 192 Recensies 30
Young adult Artikelen 20 Newsroom 5 Lijsten 10 Spots 26 Top25's 28 Hebban 1000 380   Topics 0
Uitgeverij De Harmonie is verheugd te kunnen meedelen dat zij de Nederlandse vertaling zal brengen van de toneeltekst Harry Potter en het Vervloekte Kind deel een en twee, een origineel, nieuw verhaal geschreven door J.K. Rowling, John Tiffany en Jack Thorne en een nieuw toneelstuk van Jack Thorne.

Deze speciale editie van de toneeltekst zal verschijnen in november 2016, zodat Harry Potter-fans ook in Nederland en Vlaanderen dit nu al legendarische 'achtste' Harry Potter-verhaal kunnen lezen.

Het e-book van de Nederlandse vertaling zal gepubliceerd worden op Pottermore, de interactieve website van J.K. Rowlings Tovenaarswereld.

Over het boek/toneelstuk:
Het achtste verhaal. Negentien jaar later
Harry Potter en het Vervloekte Kind deel een en twee is het eerste Harry Potter-verhaal dat officieel wordt gebracht als toneelstuk. De wereldpremière van het stuk zal plaatsvinden in West End in Londen op 30 juli 2016.

Het leven van Harry Potter was al nooit eenvoudig, maar nu hij een overwerkte ambtenaar is op het ministerie van Toverkunst en vader van drie schoolgaande kinderen lijkt alles nog moeilijker. Terwijl Harry wordt achtervolgd door zijn verleden dat weigert verleden tijd te blijven, worstelt zijn jongste zoon Albus met een familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft. Wanneer het verleden en heden dreigen te versmelten, leren zowel vader als zoon dat duisternis soms uit onverwachte hoek komt.

Young Adult , Sciencefiction & Fantasy , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Oorspronkelijke titel
Harry Potter and The Cursed Child Parts I & II
Harry Potter
Wiebe Buddingh
Uitgeverij De Harmonie B.V.
01 november 2016
01 november 2016