Hart voor je brein

Al jarenlang heerst er een pandemie: ‘lichamelijke inactiviteit’. Inactief leven verhoogt het risico op overgewicht, hart- en vaatziekten en diabetes type 2. Mensen die hiermee belast zijn, blijken (extra) kwetsbaar voor andere ziekten, zoals virale infecties! Bewegen en een gezond voedingspatroon hebben grote invloed op het hart, de hersenen en het immuunsysteem. Bewegen en bepaalde voedingsstoffen prikkelen de binnenwand van de bloedvaten waardoor nitric oxide (NO) wordt geproduceerd, wat zorgt voor verwijding van de bloedvaten. Een sterkere bloedsomloop heeft een positief effect op het hartvaatstelsel, de hersenen én ons immuunsysteem! Hoe vaak we moeten bewegen, en om welke voedingstoffen het gaat wordt toegankelijk en toch uitdagend uitgelegd. Een boek voor mensen die écht willen investeren in een gezond leven.

Recensies (1)

Is Hart voor je brein het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hart voor je brein