Hartslag

In november 2013 las A.L. Snijders zijn 150e zeer korte verhaal voor bij de KRO op radio 4. Een goede aanleiding om zijn mooiste stukken over muziek te verzamelen en met hem de studio in te gaan. Dat leverde deze serie roerende verhalen over muziek en stilte op. Snijders leest op de bijgevoegde cd de dertien stukken voor. Daarnaast bevat de cd veertien zeer verrassende korte pianowerken van de Catalaanse componist Federico Mompou (1893-1987). Ze worden vertolkt door pianist Marcel Worms, Mompou-kenner bij uitstek. Speciaal voor De hartslag van de aarde maakte Peter van Straaten vijf prachtige tekeningen. Hij is een liefhebber van het werk van Snijders. Maar als we alles overzien, is dit toch vooral een boek vol muziek. In een inleidend vraaggesprek vertelt Snijders hoe en waarom hij graag samenwerkt met allerlei musici. Marcel Worms ontvouwt in een lang interview op welke wijze hij in aanraking kwam met de bijzondere muziek van Mompou. Hij bracht drie cd's met diens muziek uit. De hartslag van de aarde is het fraaie resultaat van een samenwerking waarbij muziek, beeld en literatuur als vanzelf bij elkaar gekomen zijn. Met luistercd

Is Hartslag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hartslag