Vijf bijlen

In dit boek staan 335 zeer korte verhalen. Waar gaan ze over? ‘Ik houd van zeer kleine verhalen,’ zegt Snijders, ‘met zeer grote gevolgen: piekeren, tobben, verdriet en vreugde, gewoon de dingen waar het
om gaat.’ We lezen ongedwongen bespiegelingen over stad en land, leven en dood, dieren en mensen, machines en gereedschappen. Er
zijn ook vreemde, zomaar tevoorschijn getoverde verhalen. De Tao komt vaak terug. Soms valt er een briefje uit de boekenkast, soms
valt een boek op de juiste bladzijde open. Toeval.

Vijf bijlen is met afstand de dikste Snijders tot nu toe. Het bevat de zeer korte verhalen van 2007 en 2008 en is na Belangrijk is dat ik niet aan lezers denk (2006) en Bordeaux met ijs (2008) de derde verzameling zkv’s die bij AFdH verschijnt.

Is Vijf bijlen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vijf bijlen