Hay

NRC:

Hay

Gelezen 129 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 24 Favoriet 8 Recensies 7
Non-fictie Artikelen 5 Lijsten 3   Topics 0

'Opeens was ik een superstar. Om me heen was het een gekkenhuis, helemaal geweldig. Ik kon alles krijgen wat ik wilde, en daar heb ik misbruik van gemaakt. Ik was gewoon onwijs arrogant, ik had maling aan heel de wereld. Je kon geen serieus woord met me wisselen, ik probeerde je alleen maar op het verkeerde been te zetten. Onhandelbaar was ik, klaar. Een ongeleid projectiel. Ik deed maar wat, en ik kwam overal mee weg. Daar kan je heel onuitstaanbaar van worden.' 'Ja, toen was ie echt een prinsje,' zegt Sandra. 'Maar hij is daarna keihard op z'n bek gegaan, hoor.'

Barry Hay, leadzanger van de grootste rockband van Nederland: The Golden Earring. Zevenenzestig jaar, maar aan star quality nog geen gebrek. Superfit, karakteristieke kop met zonnebril, tatoeages, pikzwart haar en een stem die al vijftig jaar mensenmassa's over de hele wereld in beweging brengt. In Hay vertelt hij openhartig over zijn leven in en buiten de spotlights, over zijn roerige jeugd, familie, zijn band met moederland India, zijn grote liefde Sandra, en uiteraard zijn rise to stardom vol seks, drugs en rock 'n roll.

Kunst & Cultuur

Biografieen van musici