Hazegras

Hazegras

De auteur wil spannende verhalen brengen die iets losweken bij de lezer. De bundel behelst dertien vertellingen, over decennia heen geoogst in diverse Vlaamse literaire tijdschriften. Caleidoscopisch is nog de beste omschrijving van het geheel, met thema's rond de schrijf-act en met name de publiceerperikelen, onschuldig ogend strandvermaak met schokkende afloop - culminerend in een vintage Vlaamse kerstvertelling anno 1952, tolkbelevenissen in binnen- en buitenland, het titelverhaal HAZEGRAS omtrent een reïncarnatie, de zoektocht naar een onvindbare steuntrekker, een 'stream of consciousness'-relaas in de metro, een amoureuze repatriëring , een weirde stalking in de trein, mailbericht aan een diervriendelijke correspondent. Kortom: voor elk wat wils! Spectaculariteit vs. nuchterheid, maatschappijkritiek doorspekt met een geut ironie zijn de grondtonen die de lezer in dit bonte mozaïekwerk aantreft. +

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels