Heks
  Luister een fragment

VN:
Parool:

Heks

Rank 1114 Gelezen 1637 Aan het lezen 65 Wil ik lezen 767 Favoriet 82 Recensies 31
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 14 Hebban 1000 317   Topics 0

Heks is de nieuwste thriller van Camilla Läckberg, een van de bestverkopende Zweedse thrillerauteurs. Wereldwijd zijn er al meer dan 20 miljoen exemplaren van haar Fjällbacka-serie verkocht.

Wanneer een jong meisje van een boerderij net buiten Fjällbacka verdwijnt, denkt men meteen aan een oude zaak. Dertig jaar geleden verdween daar namelijk een vierjarig meisje dat later werd teruggevonden – vermoord. Destijds werden twee tienermeisjes beschuldigd van deze moord; de een leidt sindsdien een teruggetrokken bestaan in Fjällbacka en de ander is een beroemde actrice die even is teruggekeerd.

Patrik Hedström acht de kans klein dat er een verband is tussen de verdwijningen, maar moet de mogelijkheid tóch onderzoeken, daarbij bijgestaan door schrijfster Erica Falck. Hoe dieper ze in de zaak verwikkeld raken, hoe meer ze zich realiseren dat deze ver teruggaat in de geschiedenis. Het verhaal gaat namelijk dat een vrouw die in de zeventiende eeuw werd beschuldigd van hekserij meerdere gezinnen vervloekt had…

Literaire thriller
Erika Falck en Patrik Hedström (10)
Ambo|Anthos
19 augustus 2017
22 augustus 2017
9789041420152 , 9789049805678 , 9789026339837

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Brigitte

Guy Doms Hebban Recensent

Läckberg ten voeten uit

door: Guy Doms 1 reactie 2 likes

Haar fans hebben er twee jaar op gewacht. Heks, haar tiende misdaadroman over politie-inspecteur Patrik Hedström en zijn vrouw en schrijfster Erica Falck, is er dan eindelijk toch gekomen. Een opmerkelijke quote van de auteur: 'Een van de dingen waarin ik erg goed ben, is uitstelgedrag.' Is dat de...

Reacties op: Heks