Het heksenmasker

Ik vraag me af of ik dit dagboek niet achter slot en grendel moet bewaren... Jenny heeft er weer aangezeten. Wat moet ze wel niet denken als ze leest over een oude, door artritis misvormde vrouw die zich poedelnaakt vertoont aan een jonge man?
Een paar dagen nadat ze een overdosis pillen heeft geslikt en haar polsen doorgesneden, wordt Mathilda Gillespie levenloos aangetroffen in bad. Maar wat Sarah Blakeney, haar huisarts, het meest schokt, is de geroeste metalen kooi om het hoofd van de dode vrouw, een zogeheten heksenmasker, bizar versierd met brandnetels en madeliefjes.
De politie gaat ervan uit dat de patholoog-anatoom zal concluderen dat het hier een geval van zelfmoord betreft. Zelfs Mathilda's naaste familie neemt het standpunt in dat haar ziekte haar tot deze daad heeft gedreven. Sarah Blakeney is de enige die niet in deze theorie gelooft. Zeker wanneer blijkt dat Mathilda's dagboeken zijn verdwenen.
Het boek van de tv-serie The Scold's Bridle!

Redactionele recensie

Recensies (5)

Meer recensies

Is Het heksenmasker het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het heksenmasker