Het eeuwige vuur

VN:

Het eeuwige vuur

Rank 979 Gelezen 397 Aan het lezen 22 Wil ik lezen 349 Favoriet 42 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 7 Hebban 1000 948   Topics 0

Wereldwijd kijken miljoenen lezers reikhalzend uit naar dit nieuwe deel in de saga over het stadje Kingsbridge

1558. Politieke drama’s bepalen het dagelijks leven en een bloedige religieuze strijd zet vrienden en geliefden tegen elkaar op. Zo ook Ned Willard en zijn Margery, de vrouw met wie hij wil trouwen. Ned keert terug naar Kingsbridge in een jaar dat niet alleen zijn leven, maar dat van een heel continent op zijn kop zal zetten: door de kroning van de protestantse Elizabeth I komt Engeland alleen te staan in Europa. Daarom richt de ambitieuze jonge koningin de eerste geheime dienst op, die moordaanslagen, opstanden en invasies in de kiem moet smoren. Tegelijkertijd beraamt haar nicht Maria Stuart, de katholieke koningin van Schotland, een plan om de Engelse troon op te eisen.

Het eeuwige vuur is, met zijn setting in een van de meest turbulente en revolutionaire periodes in de Europese geschiedenis, een van Folletts spannendste en meest ambitieuze boeken ooit. Geknipt voor zowel nieuwe lezers als voor trouwe fans van de Kingsbridge-saga, die begon met de bestsellers Pilaren van de aarde en Brug naar de hemel.

De pers over de Kingsbridge-boeken

‘Groots en briljant… Een fantastisch episch verhaal vol met ongelooflijke personages. Raakt aan alle menselijke emoties – liefde en haat, trouw en verraad, hoop en wanhoop. Lees zelf maar, dit is een echt een roman om jezelf in te verliezen.’ Cosmopolitan

‘Met Pilaren van de aarde zet Follett alles op het spel en wint met overgave… Een historische roman met een pakkende schrijfstijl, authentieke sfeer en gedenkwaardige personages.’ Publishers Weekly

‘Een episch verhaal waarin je je graag voor een tijdje wilt verliezen.’ The Denver Post

‘Follett is een meester.’ The Washington Post

Historische roman (populair)
Kingsbridge (3)
Meulenhoff Boekerij B.V.
12 september 2017
12 september 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Marvin O. Hebban Recensent

Opnieuw een boeiende duik in het verleden

door: Marvin O. 4 likes

Het is ondertussen 28 jaar geleden dat de originele Engelstalige versie van Pilaren van de aarde verscheen en 10 jaar sinds publicatie van de opvolger, Brug naar de hemel. De roep van fans om nog een vervolg deed Ken Follett (1949) besluiten om naar Kingsbridge terug te keren. Pilaren van de aarde ...

Reacties op: Het eeuwige vuur