Het eiland

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

‘Hislop vertelt prachtig over het leven op Kreta, en ontroert bovenal met een hartverscheurend portret van de outcasts.’ The Guardian

Het verhaal van de personages in Het eiland wordt verdiept in Hislops nieuwe roman Een avond in augustus, die gelijktijdig verschijnt

Alexis Fielding staat op het punt een belangrijke beslissing in haar leven te nemen, en daarom wil ze meer weten over het verleden van haar moeder. Het enige wat Sofia kwijt wil, is dat ze haar jeugd doorbracht in een klein dorpje op Kreta voordat ze naar Londen verhuisde. Als Alexis besluit om naar Kreta te reizen, geeft Sofia haar een brief mee voor Fotini, een oude vriendin.

Op Kreta vertelt Fotini wat Sofia al haar hele leven verborgen houdt: hoe haar familie verscheurd werd door ongeluk, oorlog en passie. Alexis ontdekt dat het verleden van haar familie nauw verbonden is met het kleine eiland Spinalonga, maar ook dat sommige geheimen hun nog altijd in de weg staan…

Het eiland in de pers

‘Een bijna poëtische mix van geschiedenis, romantiek en drama.’ Cosmopolitan

‘Meeslepend debuut met veel couleur locale.’ NBD Biblion

‘Een must read voor de vakantieganger naar Griekenland en speciaal naar Kreta, een heerlijk boek wat in alle jaargetijden leesplezier zal geven.’ Claar van Lieshout, Bruna Horst

‘De nieuwe Kapitein Corelli’s mandoline.’ Sunday Express

‘Prachtige beschrijvingen en sterke personages. Een intiem portret van het leven op het eiland.’ Woman & Home

Meulenhoff Boekerij B.V.
05 augustus 2021