Het Geheim van het Verdwenen Drakenvuur

Anneke Strik
Wie weet waar draken wonen?
Niemand weet het, want draken hebben zich teruggetrokken in een verborgen rijk.
Op een dag gebeurt er iets ongelooflijks. Runar heeft een zilveren draak gevangen! Drakenkracht zal hem veel macht geven en de rest van de wereld in gevaar brengen. De jonge Prins en zijn vriendin Apolonia snappen er niets van als koning Bodor ze met een zorgelijke blik komt halen.

'Koning Bodor zuchtte en vroeg zich hardop af of iemand ooit oud genoeg kon zijn om zo'n moeilijke opdracht uit te voeren. Prins zag een paar zweetdruppels op zijn voorhoofd tevoorschijn komen. 'Mijn besluit ligt vast,' zei koning Bodor vastberaden. 'De zilveren draak moet worden bevrijd. En jullie zijn de enigen die dat kunnen doen.'

Samen met de ezel en Dameer beginnen Prins en Apolonia aan een spannende en avontuurlijke tocht. Onderweg ontmoeten ze Bolkes, Vlugeeltjes en nog meer wonderlijke wezens. Ze maken vrienden en komen tegenover sterke tegenstanders te staan.
Zal het ze lukken om alle moeilijkheden en gevaren te overwinnen? Kunnen ze de zilveren draak bevrijden?

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het Geheim van het Verdwenen Drakenvuur het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het Geheim van het Verdwenen Drakenvuur