Het grote boek van Madelief

Het grote boek van Madelief

Gelezen 55 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 2 Recensies 3
Junior Lijsten 1 Spots 2 Top25's 3   Topics 0
Madelief is onverwoestbaar. Vijf boeken schreef Guus Kuijer over haar en die zijn gebundeld in Het grote boek van Madelief.
Je kunt erin lezen hoe ze verhuist naar een buurt in een andere stad met bijna geen andere kinderen. Alleen Robbie de Rover woont er ook; hij heeft zich verschanst in een dichtgetimmerd huis. Madelief krijgt ook een nieuwe meester. Eentje die zo gek doet dat de kinderen hem meester Cowboy noemen. En als haar oma dood is gaat Madelief bij opa logeren. Door veel met hem te praten begint ze te begrijpen wat voor moeilijk leven oma gehad heeft.
Maar Madelief maakt nog veel meer mee. Ze gaat de groep van gekke Eddie bespioneren omdat Tom dat wil. Daar komen beslist ongelukken van. Maar ze vindt Tom zo tof!
Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Fictie 7-9 jaar
Illustraties
Mance Post
Em. Querido's Uitgeverij Kinderboek
31 maart 2012
9789021472065 , 9789021472683 , 9789045101323 , 9789045101330 , ...

Door lezers

Boekenbengels en Leesbeesten / Even voorstellen: Jeugdliteratuur Clublid Annemieke
13 april 2018 11 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Susan Auteur

Tijdloos

door: Susan 1 like
Vroeger zelf gelezen, nu lees ik het boek met mijn dochter. Zo leuk om te zien hoe zij nu geniet van een van mijn favoriete kinderboeken!

Recensie Het grote boek van Madelief

door: Renate Schouten 1 like
Puur jeugd sentiment. Ik kwam het boek tegen op een rommelmarkt en ik moest hem gewoon hebben. Nu maar hopen dat mijn dochter het net zo leuk vind als ik!

Recensie Het grote boek van Madelief

door: Linsey 1 like
ik heb in mijn kinderjaren veel boeken gelezen van guus kuijer, vond ze erg goed en boeiend. jaren later toen ik volwassen was dit boek gekocht puur uit jeugd sentiment. ik zal de verhalen nog wel eens opnieuw willen lezen want zo nu en dan is het leuk om een kinderboek te lezen. ik snap alleen...