Het Grote Niets

Rank 2879 Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 51 Favoriet 3 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 4 Spots 2 Top25's 1   Topics 0

Op zijn zevende wordt Naff verteld dat hij niet zomaar een losstaand iemand is, maar tot een volk behoort. Een volk met een eindeloos verleden, dat recent een oorlog heeft overleefd. Dat ‘Ding’, die oorlog, krijgt iets mythisch voor Naff en hij gaat aan de haal met de verhalen die hij erover hoort. Hij hoopt dat zijn familie en zijn volk, wanneer hij maar het juiste verhaal vertelt, de oorlog voorgoed achter zich kunnen laten. Maar dat wordt niet altijd goed ontvangen. In tegendeel. Wanneer Naff op zijn zeventiende voor een cursus ‘Schrijven over de Shoah’ naar Tel Aviv gaat, leert hij wat die geschiedenis voor hem betekent.

Het Grote Niets is tragikomische roman over een jongen die zijn eigen stem probeert te vinden in het grotere verhaal van zijn volk.

Signatuur
16 februari 2021
16 februari 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Nadav Vissel

Nico Hebban Recensent

Naweeën van de Holocaust door kinderogen

door: Nico 2 reacties 1 like ebook

'Cynisme geef je door, dat wilde ik niet doen,' aldus schrijver Nadav Vissel in Het Parool over zijn roman Het grote niets. Dat niet-cynisch zijn is goed gelukt: de hoofdtonen in zijn roman zijn humor, begripsverwarring, ongemakkelijkheid en lol in het leven. Logische zaken in het leven van een nog...

Reacties op: Het Grote Niets