Het handboek bij kanker

'Het handboek bij kanker' geeft praktische handvatten en begeleiding bij het aanpassen van onze levensstijl. Dit is, volgens kankerspecialisten, onderdeel van een optimale behandeling van kanker.

Kanker is een van de meest angstaanjagende diagnosen. Je voelt je leven bedreigd, je raakt in paniek en je leven dreigt in duigen te vallen. Vervolgens kom je in het medisch circuit dat gelukkig in België en Nederland goed is geregeld. Je ondergaat een of meerdere operaties, je wordt bestraald en je krijgt chemotherapie toegediend. Ondanks dat deze medisch technische aanpak in onze landen tot de beste ter wereld behoort, wordt vaak een zeer belangrijk onderdeel van de behandeling gemist, namelijk de aanpassing van bepaalde onderdelen van je leefstijl. Meer en meer onderzoeken laten zien dat maatregelen zoals beïnvloeding van je stressniveau, de mate waarin we bewegen, de hoeveelheid en kwaliteit van je slaap en het gericht aanpakken van onderdelen van je voeding niet alleen de kwaliteit van leven bij kanker sterk kunnen verbeteren, maar ook je kans op overleving en zelfs genezing.

Is Het handboek bij kanker het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het handboek bij kanker