Het kasteel met de duizend kamers 2

Het lang verwachte vervolg op "Het kasteel met de duizend kamers" is af. Nieuwe hilarische avonturen van de muizen Bob en Lot in het bijzondere kasteel. Honderd pagina's lees- en kijkplezier!
Lieve Bob en Lot.
Kunnen jullie mij helpen? Het kasteel met de duizend kamers is betoverd. We hebben jullie hulp nodig om de betovering op te heffen.
Groet van de ridder met de Gouden Krul.
Nog veel meer avonturen in het kasteel met de duizend kamers deel 2
Na de avonturen van de muizen in "Het kasteel met de duizend kamers" beleven zijn in deel 2 veel meer komische en spannende avonturen. Ze ontmoeten veel bijzondere kasteelbewoners zoals een fee, een draak, slangen, de heks en ridders. Het boek eindigt met een spectaculair toernooi waarbij het tot het laatst afwachten blijft of het lukt om de betovering op te heffen.
Braaf doen Bob en Lot wat de wind vraagt. Of toch niet? 'Heb jij je ogen helemaal dicht?' vraagt Lot. Bob fluistert in haar oor: 'Ik kijk door kleine spleetjes. En jij?' 'Dat heb ik gehoord!' blaast de wind. 'Je ogen dicht, anders werkt het niet!'
Het is een voorleesboek voor kleuters, oudere kinderen kunnen het zelf lezen. Het verhaal is geschreven door Esther van der Ham, de illustraties zijn gemaakt door Jeroen Okkerse.

Barbara (boekenblog Onlybyme): Het kasteel met de duizend kamers deel 2 leest als een hedendaags sprookje en bevat veel elementen die kinderen zullen aansporen tot het naspelen van hoofdstukken in hun fantasiespel.

Het boek bestaat uit de volgende hoofdstukken:
Zingen onder de boom
Klokslagen om middernacht
Gebroken borden in de feestzaal
Ruzie in de kerkers
Een wandeling op het dak
De niesaanval van de dwergen
De ster die geen licht meer geeft
Een optocht met fakkels
De lege schatkamer

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het kasteel met de duizend kamers 2 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het kasteel met de duizend kamers 2