Het lied van de lijster

VN:

Het lied van de lijster

Gelezen 26 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 10
Thrillers & Spanning   Topics 0

De zestienjarige Jacob doet na zijn bezoek aan de disco een afschuwelijke ontdekking en beleeft hierdoor een andere primeur dan hij zich samen met zijn vriendin had voorgesteld.

Inspecteur Frank Benders en zijn assistente Paula van Es worden belast met een onderzoek naar de moord op een Poolse arbeider, een van de velen die in de kassen werken. De zoektocht naar de mogelijke dader of daders begint in de polder van West-Friesland en eindigt in het Poolse stadje Szydlowiec. Het gerucht over een vermeende liefde van het slachtoffer blijft als een rode draad door het onderzoek lopen. Een frauderend loonbedrijf lijkt tot de ontknoping van dit gruwelijke misdrijf te leiden, maar dan neemt de zaak een onverwachte wending.

Frank Benders, die zijn handen vol heeft aan zijn eigen waarheid, wordt geconfronteerd met een waarheid die hem liever gespaard was gebleven.

Thrillers & Spanning , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Thriller
Frank Benders & Paula van Es (1)
Uitgeverij Ellessy
18 november 2002
09 oktober 2012

Een knap debuut

door: Ine Jacet 2 likes
Op een stralende zondag in het voorjaar - Het lied van de lijster van Gerard Nanne in een ruk uitgelezen. Dat zegt wel iets. Allereerst kon ik het boek moeilijk wegleggen. De schrijfstijl van Nanne is heel toegankelijk waardoor het boek gemakkelijk leest. Zijn hoofdpersonen vind ik geloofwaardig....

Reacties op: Het lied van de lijster