Het spel is uit

Het spel is uit

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 4
Junior   Topics 0
Vervolg van de dolle avonturenreeks Een doodgewone jongen (10+)

Nebo is een dromer, een gevoelige jongen met een enorme fantasie. Als hij de trein neemt, waant hij zich op een achtbaan. Als hij op straat wandelt, ziet hij overal heksen, dino’s en leden van de Bende van het Grijze Kruis. Dat is de misdaadorganisatie die dankzij zijn hulp in Boek 1 opgerold is.

Aan het begin van het schooljaar is er een nieuwe game die zeer cool is. Enkele vrienden van Nebo zijn er dol op maar beginnen zich daarna vreemd te gedragen. Intussen verschijnen er overal in het dorp grijze kruizen. Is de Bende terug van weggeweest? Nebo en zijn vriend Axi gaan weer op onderzoek uit maar beseffen al snel dat de vijand te sterk is. Lukt het onze helden om de schurken toch te stoppen?

Elk deel van deze jeugdreeks is een losstaand verhaal en kun je apart lezen.

Michael Sels schrijft jeugdboeken (10+) en youngadults. In 2018 debuteerde hij met 'De afspraak', een spannend verhaal naar aanleiding van de aanslagen in Brussel en Zaventem, en in 2021 verscheen het eerste deel in de jeugdreeks 'Een doodgewone jongen', heerlijke avonturen van een jongen met een enorme fantasie. Deze verhalen brengt hij als verteltheater in lagere scholen om kinderen te stimuleren om te lezen. Daarnaast geeft hij ook lezingen aan middelbare scholen en NT2-cursisten over jeugdboeken.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Een doodgewone jongen (2)
Illustraties
Steven De Waele
Beefcake Publishing
31 oktober 2022
31 oktober 2022

1 keer bewerkt, laatste bewerking door MichaelSels

Reacties op: Het spel is uit