Het vanzelfzwijgende

Het vanzelfzwijgende
Over psychoanalyse, desillusie en dood
Antoine Ladan
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van onze relaties zich afspeelt in ?vanzelfzwijgendheid?, dat wil zeggen automatisch en buiten het bewustzijn om. Maar hoe sturen relatiepatronen ons impliciet aan?
Aan de hand van voorbeelden uit de psychoanalytische praktijk wordt onder meer onderzocht wat de betekenis is van afscheid nemen, ?desillusies?, sterven en de ?dood? in relaties. Dit boek is niet alleen bedoeld voor hulpverleners binnen de geestelijke gezondheidszorg, maar voor iedereen die wil weten hoe we ons in het leven staande proberen te houden.
Over de auteur(s):
A. Ladan is psychiater en psychoanalyticus en werkzaam in eigen opleidingspraktijk. Hij publiceerde onder meer: Het wandelend hoofd ? over de geheime fantasie een uitzondering te zijn (2000, 2003), dat ook in Duitsland en de Verenigde Staten verscheen.

Is Het vanzelfzwijgende het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het vanzelfzwijgende