Het verhaal van Sinterklaas

‘Meisjes en jongens,’ zegt meester Tom, ‘ik heb een vraag.’ Alle kinderen gaan rechtop zitten. ‘Wie,’ vraagt meester, ‘komt er zondag naar onze stad?’ Niemand weet het. ‘Op een boot,’ zegt meester. O… eh… ‘Met zijn pieten,’ zegt meester. Dan weet iedereen het: ‘Sinterklaas!!!’

Het verhaal van Sinterklaas vertelt de ware geschiedenis van Sinterklaas. Dat hij heel oud is, een baard en een mijter heeft en cadeautjes geeft weet iedereen. Maar wie weet waarom de Sint geboren in Turkije, zijn verjaardag elk jaar viert in Nederland? En waarom zijn vrienden, de Pieten, altijd roetvegen op hun gezicht hebben. Als je Het verhaal van Sinterklaas gelezen hebt, weet je alles; ook over arme bedelkinderen en grote valse honden. Het verhaal van Sinterklaas is een inclusief verhaal voor iedereen.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het verhaal van Sinterklaas het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verhaal van Sinterklaas