Het verlangen naar hazelworm

De meeste mensen zullen een hazelworm, als ze er ooit één zien, voor een slang houden. Maar hazelwormen zijn hagedissen zonder poten, prachtige dieren die leven in een waas van geheimzinnigheid. In ons land behoort de Veluwezoom tot hun leefgebieden. Toevallig maakt Koos van Zomeren daar dagelijks zijn wandelingen met zijn hond Stanley. Drie zomers lang heeft hij nauwgezet bijgehouden wat ze hierbij aan hazelwormen tegenkwamen en dat werden er niet toevallig elk jaar méér. Oftewel, hoe een onschuldig tijdverdrijf in een verslaving kan veranderen. Dit boek geeft de hazelworm zijn welverdiende plaats in de Nederlandse natuur, én in de Nederlandse letteren.

Is Het verlangen naar hazelworm het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verlangen naar hazelworm