Het vuur in mij

Gelezen 98 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 146 Favoriet 9 Recensies 23
Young adult Artikelen 6 Lijsten 2 Top25's 2   Topics 0   Leesclub

Het vuur in mij is een prachtverhaal over een meisje dat alles verliest tijdens een brand. Een intens, maar humorvol verhaal, geschreven door Erin Stewart. Huisbrand In een vreselijke huisbrand heeft Ava alles verloren: haar ouders, haar beste vriendin, haar thuis en zelfs haar gezicht. Hoe kan Ava nu nog een normaal leven leiden? Wie wil er bevriend zijn met een monster? Ze had niet gerekend op Piper, een meisje op haar nieuwe school dat ook een brand overleefde. Met haar sarcastische, botte humor krijgt zij Ava langzaam weer uit haar cocon. Maar zelfs de stoere Piper is niet zo onaantastbaar als ze lijkt – iedereen heeft littekens, maar ze zijn niet allemaal even makkelijk te zien. Erin Stewart Het vuur in mij is zo’n zeldzaam intens verhaal dat je hardop laat lachen én tot tranen toe roert. Een prachtverhaal dat binnenkomt als een mokerslag. Het is het debuut van de Amerikaanse Erin Stewart. De vertaalrechten zijn nog voor verschijnen verkocht aan 16 landen.

Young Adult
Fictie 15+
Gottmer
04 oktober 2019
17 oktober 2019

Marina Hebban Recensent

Littekens als vleugels

door: Marina 2 likes

‘Een jaar na de brand zet mijn arts mijn masker af en zegt hij dat ik een leven moet zoeken.’

De 16-jarige Ava is een brandoverlever, haar ouders en nichtje Sarah kwamen om in de huisbrand. Zijzelf is zestig procent verbrand, waar vooral haar gezicht en handen verwoest zijn. Na ontelbare...

Reacties op: Het vuur in mij