Het wonderbaarlijke leven van de Thunderbolt Kid

'Opgroeien ging gemakkelijk. Ik hoefde er niets speciaals voor te doen of erover na te denken. Het ging gewoon vanzelf. Daarom is wat nu volgt niet vreselijk spannend, vrees ik. En toch was het voor mij verreweg de afgrijselijkste, spannendste, interessantste, leerzaamste, wonderlijkste, vurigste, onstuimigste, meest problematische en onproblematische, rommeligste, kalmste en zenuwslopendste periode van mijn leven. En toevallig was het dat ook allemaal voor heel Amerika.'
De dag waarop Bill Bryson door zijn moeder naar school werd gestuurd in een meisjeskniebroek wordt door sommigen gezien als het eerste teken dat hij niet afkomstig was van planeet Aarde. Anderen denken dat het allemaal begon op zesjarige leeftijd, toen hij een zeldzaam fijne wollen trui ontdekte. Midden over deze door motten aangevreten trui liep een gouden bliksemschicht. Hoewel het op een oude sporttrui leek, wist de jonge Bryson wel beter. Voor hem was het onbetwist de Heilige Sweater van Zap. Deze trui bewees dat hij terecht was gekomen bij een onbenullige familie in het midden van Amerika om te kunnen vliegen, onzichtbaar te worden, van veraf pistolen uit handen van mensen te schieten en om, net als Superman, zijn onderbroek over zijn broek te dragen.
Bill Bryson (1951) werd geboren in Iowa. Een expeditie leidde hem naar Engeland, waar hij met zijn vrouw besloot te blijven. Hij schreef enkele jaren voor The Times en The Independent. Van hem verschenen onder meer Het verloren continent, Tegenvoeters en Een kleine geschiedenis van bijna alles.
'[Het wonderbaarlijke leven van de Thunderbolt Kid] is een geruststellend portret van een onschuldige periode.' - The Sunday Times
'Bryson brengt het verleden bijna perfect tot leven: gevoelig, vrolijk en waarheidsgetrouw.' - The Times

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het wonderbaarlijke leven van de Thunderbolt Kid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het wonderbaarlijke leven van de Thunderbolt Kid