Historische sluizen en stuwen waardering

De Nederlandse geschiedenis wordt gekenmerkt en beheerst door water. Ons land wordt doorsneden door enkele grote en talloze kleine rivieren, kanalen, vaarten en sloten. Sluizen en stuwen vormen al eeuwenlang een belangrijk onderdeel van de Nederlandse waterbeheersing. Voor het scheepvaartverkeer zijn zij vaak onontbeerlijk.

Historische sluizen en stuwen behandelt de waardering en instandhouding van deze waterbouwkundige kunstwerken. De auteur illustreert het belang van de sluizen en stuwen binnen ons cultureel erfgoed. Hij draagt selectiecriteria aan voor een juiste waardering. Voor de instandhouding van een historische sluis of stuw zijn onderhoud en, wanneer nodig, restauratie en renovatie belangrijk.

Deze drie onderwerpen worden dan ook uitgebreid behandeld. Dit handboek is bedoeld voor beheerders, monumentenzorgers, advies- en ingenieursbureaus en voor een ieder die interesse heeft in de geschiedenis van de techniek.

Is Historische sluizen en stuwen waardering het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Historische sluizen en stuwen waardering