Hoe lang blijven we nog domme ganzen?

Waarom slaagt de mensheid er niet in een betere wereld te maken voor iedereen, ondanks al haar vergaarde kennis en haast oneindige mogelijkheden?
Is het een kwestie van niet kunnen, of van niet willen?

Aan bod komen actuele thema's als het martkfundamentalisme, de globalisatie, de groeiende kloof tussen arm en rijk, de opwarming van de aarde, de verschraling van de democratie, de kafkaëske evolutie van België, de fiscale fraude, het oprukken van nationalisme en populisme, het gezwam rond identiteit en migratie, de dubbele moraal in de wereld, de uitholling van onze vrijheden en privacy alsook de rol van de VS, de media en de kerk.

Verder ook onderwerpen als relatie tussen man en vrouw, zelfdodingen, de noodzaak aan goede leiders en zelfs de kracht van luiheid, een open geest, passie en humor voor succes en geluk.
De auteur reikt ook mogelijke oplossingen aan. Hij verlaat begane paden, goed beseffend dat deze oplossingen niet goed liggen in de gevestigde markt…

Iedereen die vragen stelt bij de huidige gang van zaken, zal misschien wat hebben aan deze opiniestukjes, al was het maar af en toe hopelijk een glimlachje.

Voor meer info, zie www.dommeganzen.be

Is Hoe lang blijven we nog domme ganzen? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe lang blijven we nog domme ganzen?