Hoe mooi wit ik ben

Dit is Koko, zei papa. Een slaafje voor onze Maria.

Van tante Elisabeth kreeg ik een zweepje.

Het paste net niet in mijn tas. Jammer.

Maria krijgt een slaafje voor haar twaalfde verjaardag. Dat is handig. Slaven moeten doen wat jij zegt. Je kunt ze slaan, verkleden of verkopen.

Maria weet niet beter. Haar leven draait om mooie jurken, theevisites en netjes rechtop zitten - net als dat van haar moeder en haar tantes.
Waarom zou ze verder kijken dan het luxe leven dat ze gewend is? Alles is toch goed zoals het is?

Indringend kinderboek over racisme dat vragen oproept juist doordat ze voor de hoofdpersonen geen vragen zijn.

Bekroond met de Gustav-Heinemann-Friedenspreis en de prestigieuze Deutscher Jugendliteraturpreis.

Recensies (1)

Is Hoe mooi wit ik ben het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe mooi wit ik ben