Hongerdochter

Hongerdochter vertelt het opmerkelijke verhaal van een jong meisje dat wordt geboren in het moderne China, in een arbeidersfamilie die moeite moet doen om het hoofd boven water te houden. De familie van Hong Ying - of Zesje, zoals ze genoemd wordt omdat ze de jongste dochter is in een gezin van zes kinderen, deelt met dertien andere families een voormalige eengezinwoning op de heuvelachtige en permanent in mist gehulde zuidelijke oever van de Yangste. Zesjes moeder heeft verschillende baantjes om haar kinderen, kleinkinderen en echtgenoot, een voormalig veerman die niet langer kan werken omdat hij bijna blind is, te onderhouden. Verschillende opmerkelijke gebeurtenissen, de bedekte toespelingen die haar oudste zuster maakt en de aanwezigheid van een schimmig figuur die haar al vanaf haar kindertijd volgt, zetten Zesje ertoe aan het duistere verleden van haar familie te onderzoeken om de waarheid over zichzelf te ontdekken, die haar leven voor altijd zal veranderen. Hongerdochter is een rauw en heftig en ook ontroerend verhaal over de onderkant van de maatschappij in het hedendaagse China, die een enorm contrast vormt met de wereld zoals we die kennen uit Wilde Zwanen.

Is Hongerdochter het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hongerdochter