Hup Herman!

Hup Herman!

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 2
Junior Spots 1   Topics 0
Hangbuikzwijn Herman is ’s morgens niet altijd gecharmeerd van de lawaaierige haan en van de drukke kippen. Ze kakelen om het hardst wie de eerste is, de snelste, de beste. Herman houdt eigenlijk niet van dat gedoe, maar laat zich toch uit zijn tent lokken en voor hij het weet raakt hij verwikkeld in een race tegen de kippen. Maar onderweg realiseert hij zich dat verliezen of winnen er niet toe doet. Bij jezelf blijven is veel belangrijker!

Herman is een hangbuikzwijn met een sterk aanwezig karakter, dat met zijn gedrag en eigenschappen nog het meest doet denken aan een kind van een jaar of vijf. Een aandoenlijk, soms egocentrisch type dat zich nogal snel in de nesten werkt, maar iemand die je onmiddellijk in je hart sluit.

Hup Herman! is het eerste in een nieuwe reeks prentenboeken van meervoudig Zilveren Penseel-winnaar Yvonne Jagtenberg, bekend van geliefde series als Arno, Balotje en Hondje.
Kind & Jeugd
Kleuterboeken
Prentenboeken (<6 jaar)
Rubinstein Publishing
30 september 2020

Door lezers

Boekenbengels en Leesbeesten / Penselen, griffels, vlaggen en wimpels in de kijker
30 augustus 2020 2 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Hoera voor geweldige Herman!

door: rbbrleest 2 likes
Een roeptoeterende haan en Herman het zwijn prijken op het opvallende omslag van Hup, Herman! Ho stop, niet zomaar een zwijn: een hangbuikzwijn! Heldere kleuren en een mooie gebonden uitgave met linnen rug introduceren een verhaal over uitgedaagd worden, de beste zijn en jezelf blijven. ‘Herman...

Winnen of verliezen??

door: HeavenLeighBooks 1 like
Herman het hangbuikzwijn houdt niet van wedstrijdjes. Die vindt hij maar gedoe. De kippen kakelen juist elke ochtend om het hardst wie de eerste is, de beste, de snelste. Op een dag denkt Herman: ik zal ze eens laten zien wie hier de snelste is. Alle dieren moedigen hem aan. Hup Herman! Hup Herman!...