Het huis van Hopper

Het huis van Hopper

Junior   Topics 0
Tweevoudig Gouden Penseel-winnaar Yvonne Jagtenberg brengt in dit kunst-kijkboek een ode aan haar favoriete kunstenaars. En natuurlijk doet ze dat op een originele manier: door binnen te kijken in hun huizen. Hoe leefden ze daar? En met wie? Waar hielden ze van? En welke kunstwerken maakten ze er?
Kijk binnen bij Morandi, die zijn huis had gevuld met flessen, vazen en kruiken. Hij koos er elke dag een als model. Zijn vier zussen, die ook in dat huis woonden, schilderde hij nooit. Van Gogh liet zich inspireren door het gele huis waarin hij woonde. Hij schilderde kunstenaarsvrienden die er op bezoek kwamen, de postbode die brieven bracht en de zonnebloemen in een vaas. Frida Kahlo moest lang bed houden na een ongeluk en woonde in haar slaapkamer. Met spiegels vond ze een onderwerp om te schilderen dat altijd beschikbaar was: zichzelf.
Een speelse kennismaking (voor jong en oud) met Hopper, Matisse, Morandi, Klee, Van Gogh, Munch, Hockney, Kahlo, Picasso, Chagall, Margritte, Rego, Moderson Becker, Salomon, Rothko en Calder.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (>6 jaar)