Ik ben Pippi niet

Ik ben Pippi niet

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 4
Junior Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0
‘Ik ben Pippi niet!’ is het nieuwe prentenboek van Yvonne Jagtenberg, de Gouden-Penseelwinnaar van 2020. En ook dit prentenboek is al even vrolijk, eigenwijs en hilarisch als we van Yvonne Jagtenberg gewend zijn.

Meisje de Geit is er trots op is hoe uniek en bijzonder ze is. Er is niemand zoals zij! Maar wat moet je doen als je als trotse geit opeens overal sproeten krijgt en een stel knaloranje stijve vlechten? En iedereen begint je Pippi te noemen? Dan word je boos en roep je heel hard: ‘Ik ben Pippi niet!’ Maar beter nog: dan schrijf je een brief naar die Pippi (wie dat dan ook is) om te vertellen dat je haar niet bent, maar wel een stoere meisjesgeit die kan schrijven. En daarna til je lekker je vader op en geef je je oma een dikke kus! Een heerlijk eigenzinnig en droogkomisch prentenboek van de maker van ‘Hup Herman!’ (in 2020 bekroond met het Gouden Penseel) en van het vervolg ‘Kop op, Herman!’.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)