Ik blijf gewoon Anouk

Anouk Arkesteijn
Anouk neemt je mee tijdens haar reis die kanker heet. Ze voelt een kracht in haar opkomen Die ze nog nooit heeft ervaren als ze hoort wat haar allemaal staat te wachten en ze maakt haar eigen(wijze) keuzes in hoe ze met kanker wil omgaan.

‘She needed a hero, so that’s what she became.

Ze overleefd kanker, maar haar leven daarna oppakken blijkt toch lastiger dan ze dacht. ‘Ik blijf gewoon Anouk’, klopt dat wel? Ze is niet meer de oude. En wil ze de oude nog wel zijn? Alles oppakken waar ze gebleven was, blijkt niet te werken, zoals ze in eerste instantie had gehoopt.

Anouk laat met haar kracht en humor zien dat je altijd een keuze hebt. Ze neemt geen blad voor de mond en leert steeds meer te vertrouwen op haar gevoel. Zo dichtbij de dood beseft ze, dat ze wil kiezen voor leven. Voor wat haar gelukkig maakt.

Dit boek is meer dan een verhaal over een meisje dat kanker heeft overleefd. De ontwikkeling van een ‘springend hertje in de wei’, naar een bewuste jonge vrouw. Het kiezen voor haar eigen geluk, grenzen aangeven, niet volgens de verwachte standaard leven en risico’s durven nemen. Haar moeilijkheden recht in de ogen kijken en er mee dealen.

Ze geeft je een inkijk in de wereld van kanker, familiebanden, depressies, rouw, relaties en vriendschappen. Gecombineerd met dilemma’s waar je als twintiger voor staat; liefde, eerste baan, reizen, genieten van Amsterdam en twijfels.

Recensies (1)

Is Ik blijf gewoon Anouk het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik blijf gewoon Anouk