Ik mis mezelf (Still Alice)

Gelezen 377 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 144 Favoriet 37 Recensies 26
Literatuur & Romans Artikelen 6 Lijsten 2 Spots 10 Top25's 25 Hebban 1000 977   Topics 0

Op 12 maart 2015 gaat de bioscoopfilm van Still Alice - Ik mis mezelf in première met in de hoofdrollen Julianne Moore en Alec Baldwin, waarin Moore een vrouw van bijna vijftig speelt die te horen krijgt dat ze alzheimer heeft.
Alice is bijna vijftig en leidt een druk leven als wetenschapper wanneer ze de diagnose vroege alzheimer krijgt. Haar leven verandert drastisch: ze verliest haar carrière en de regie over haar eigen wereld. Haar plan om haar man en kinderen niet tot last te zijn en op tijd afscheid te nemen, verdwijnt uit haar geheugen. En Alice blijft achter, zonder haar herinneringen aan het verleden, zonder hoop voor de toekomst. Ze leeft in een heden dat soms even mooi, maar meestal verwarrend en zelfs angstaanjagend is.

Oorspronkelijke titel
Still Alice
Mariëtte van Gelder
Mistral
30 januari 2009
05 juni 2019

Boeiend onderwerp, matig verhaal

door: Femke Staal 1 like

Ik mis mezelf (Still Alice), de bestseller van Lisa Genova, werd zeer lovend ontvangen. Op het omslag staat: ‘een onvergetelijke roman over de vernietigende kracht van alzheimer.’ Het onderwerp op zich is hartstikke boeiend en aangrijpend. De manier waarop het verhaal is geschreven valt echter...

Reacties op: Ik mis mezelf (Still Alice)