Ik was Saddams zoon

Latif Yahia was gedurende vijf jaar de dubbelganger van Odai Saddam Hussein, de gevreesde zoon van de Iraakse dictator. Yahia stond in nauw contact met de gehele familie Hussein en maakte het absurde systeem vol moordpartijen, folteringen en corruptie van zeer nabij mee. Nu pakt hij uit. Latif Yahia riskeert met deze onthullingen bewust een aanslag door agenten van Hussein. Waarom hij dat op de koop toe neemt? Omdat hij met het bizarre verhaal van zijn leven de wereld wakker wil schudden en wil laten zien hoe Saddam Hussein in werkelijkheid is. Naar buiten toe toont Saddam zich de soevereine machthebber, de almachtige despoot. Achter de coulissen heerst echter panische angst. Om aanslagen van zijn tegenstanders te ontlopen, heeft Saddam Hussein voor zichzelf en voor zijn zoons een bijna ongelooflijk systeem van dubbelgangers opgebouwd. Latif Yahia kent dit bizarre netwerk.

Is Ik was Saddams zoon het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik was Saddams zoon