In gesprek met jezelf

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Een gevoel van welbevinden is (grotendeels) maakbaar, meent personal coach Nico Neele die onder andere (top)ondernemers leert hoe ze fit en gezond kunnen worden en blijven. Neele, die jarenlang topsporters heeft gecoacht, gelooft dat iedereen zichzelf kan helpen om zowel geestelijk als fysiek in balans te komen. In een tijd waarin het aantal burn-outs en chronische ziekten als diabetes en rugpijn groter is dan ooit, komt hij met een verfrissende en welkome benadering.

In zijn nieuwste boek ‘In gesprek met jezelf’ legt Neele op een praktische manier uit hoe mensen de regie over hun eigen gezondheid kunnen nemen. Uitgangspunt voor al zijn lessen is het feit dat we lichaam en geest niet los van elkaar mogen zien. Neele: ‘Onze gedachten – bewust en onbewust – beïnvloeden onze fysieke gezondheid. Omgekeerd voelen we ons ook beter wanneer we fysiek gezond zijn. We moeten dus aan beide knoppen draaien, fysiek én mentaal, om gezond te worden en te blijven.’

Nico Neele: ‘Om de balans te houden moet je niet bang zijn om te vallen.’

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker