In mijn tijd

In mijn tijd

Een visuele reis door de tijd: uren kletsen met je opa en oma over vroeger

Opa's en oma's zijn lopende encyclopedieën over vervlogen tijden. Huizen zonder badkamer, de politie reed in Porsches, lekker verantwoord afvallen met een sherrydieet, de opkomst van de discotheek, demonstraties tegen kernwapens en roken was heel gewoon. Ook in de trein en in het vliegtuig. Hoe leuk is het om samen met je opa of oma te praten over vervlogen tijden die soms ook verdacht veel op deze tijd lijken?

Met In mijn tijd raak je met behulp van feiten, korte interviews, vragen en fotografie in gesprek met andere generaties over onderwerpen waar je normaal gesproken niet zo snel aan denkt. Om van elkaar te leren, om met elkaar te lachen en dichter tot elkaar te komen.

- Een brug tussen generaties

- Een prachtig cadeau

- Vergeten verhalen tot leven brengen

- Goedkoper dan jenever, leuker dan bloemen

Elke Uijtewaal is gespecialiseerd in grafisch ontwerp en illustratie. Ook is zij een van de oprichters van Omapost.nl, een app die je in staat stelt om je grootouders binnen een handomdraai met een kaartje te verrassen.

Silvie Kamphuis is schrijver van biografieën en verhalen. Ze is biografiebureau Een boekje open gestart, zodat iedereen een biografie over zijn grootouders in de boekenkast kan hebben staan.

Lifestyle & Vrije tijd
Spectrum