Inferno

Inferno

Rank 1359 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 1 Recensies 0
Artikelen 1   Topics 0

In Inferno - dat in de pers werd geprezen als meest complete geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog - beschrijft Max Hastings de wereldwijde impact van WO II. Tegelijkertijd heeft hij ook oog voor de aangrijpende gevolgen die de oorlog op het leven van individuen had. Het boek is een bijzonder intiem portret van de wereld in oorlogstijd door zijn gedetailleerde verhalen over de gewone mens - over soldaten, mariniers en vliegeniers; Britse huisvrouwen en Indiase boeren; SS-beulen, Japanse kamikazepiloten en de burgers van Leningrad.

Ook komen minder belichte onderwerpen uit de oorlog uitvoerig aan bod, zoals het conflict tussen de Sovjet-Unie en Finland en de Bengaalse hongersnood in 1943 en 1944. Inferno is elegant geschreven en sterk beargumenteerd maar bovenal biedt het boek een indrukwekkende, originele kijk op een van de belangrijkste en bloederigste gebeurtenissen van de twintigste eeuw.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen