Inktzwart

Rank 612 Gelezen 210 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 309 Favoriet 3 Recensies 10
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Op een heldere zomeravond, aan de oever van een stille fjord in Noord-IJsland, wordt een man op brute wijze doodgeslagen. Als een vulkaanuitbarsting een aswolk veroorzaakt die het heldere midzomerlicht verduistert, verlaat een jonge verslaggever Reykjavík om op onderzoek uit te gaan. Ze is zich er niet van bewust dat het leven van een onschuldig persoon op het spel staat.

Ari Thór Arason en zijn collega’s van het piepkleine politieteam van Siglufjörður worstelen met de complexe zaak, terwijl ze ook kampen met hun eigen sores.
Welke geheimen had de dode man? En wat verbergt de jonge verslaggever? Onuitgesproken verschrikkingen uit het verleden hangen als een donkere wolk boven alle betrokkenen en intussen moet Ari Thór alles op alles zetten om de zaak op te lossen voordat er nog meer doden vallen.

Literaire thriller
Donker IJsland (2)
Willemien Werkman
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
14 juli 2020
14 juli 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door JoséC

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Mooi geconstrueerd verhaal met een plotontwikkeling die daarbij past

door: Janneke Bouwman 1 like

Inktzwart is het tweede deel in de 'Dark Iceland'-serie van de IJslandse auteur Ragnar Jónasson, prachtig vertaald door Willemien Werkman. Het speelt geruime tijd na het eerste deel, Sneeuwblind. Politieagent Ari Thór Arason woont en werkt nog steeds in het afgelegen dorpje Siglufjörður. Het team...

Reacties op: Inktzwart