Inzoomen op het verleden, deel III

Inzoomen op het verleden III

Arie Pieters, woonachtig in 's-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor een regiokrant. Eerder schreef hij o.a. boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij heeft de afgelopen zes jaar ook elf boeken geschreven over tal van onderwerpen die betrekking hadden op het verleden. Een groot deel van de vele duizenden foto’s die werden bekeken voor deze boeken vielen uiteindelijk af, maar dat wil niet zeggen dat het geen waardevolle historische opnamen zijn. Sterker nog, vaak zaten er kwalitatief goede foto’s tussen, ook qua scherpte. En wat gaat er dan gebeuren als we zulke foto’s eens scherper ‘onder de loep nemen?’ Als we letterlijk ‘inzoomen’ op oude opnamen. Dat was het recept voor deel I en deel II en is ook de insteek voor 'Inzoomen op het verleden, deel III'. We gaan bijna 120 oude, historische kiekjes eens beter bekijken en wie of wat gaan er dan zichtbaar worden? Het betreft vrijwel allemaal foto's die betrekking hebben op de Hoeksche Waard en de Drechtsteden. Naast foto's komen er ook oude advertenties voorbij.

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)