Inzoomen op 's-Gravendeel in de jaren vijftig en zestig

Arie Pieters, woonachtig in 's-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor regiokrant Het Kompas. Eerder schreef hij o.a. boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij heeft de afgelopen zes jaar ook elf boeken geschreven over tal van onderwerpen die betrekking hadden op het verleden. Een groot deel van de vele duizenden foto’s die werden bekeken voor deze boeken vielen uiteindelijk af, maar dat wil niet zeggen dat het geen waardevolle historische opnamen zijn. Sterker nog, vaak zaten er kwalitatief goede foto’s tussen, ook qua scherpte. In dit boek zoomen we specifiek in op meer dan 150 oude foto's van het dorp 's-Gravendeel in de jaren vijftig en zestig. We zien de nieuwbouw van toen, inmiddels nu verdwenen panden, de scholen en kleuterscholen, de veerdienst Wieldrecht-'s-Gravendeel, mensen, auto's, straten, kortom de jaren vijftig en zestig komen weer even tot leven. +

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)
Mijnbestseller.nl
07 oktober 2020
07 oktober 2020

Reacties op: Inzoomen op 's-Gravendeel in de jaren vijftig en zestig