Inzoomen op de historische Hoeksche Waard

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Arie Pieters, woonachtig in ’s-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor een regiokrant. Eerder schreef hij o.a. boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij heeft de afgelopen zeven jaar ook dertien boeken geschreven over tal van onderwerpen die betrekking hadden op het verleden. In dit nieuwe, historische fotoboek ‘zoomen’ we in op de Hoeksche Waard in vroeger tijden. Specifiek de jaren tussen 1900-1975. Hoe zagen de dorpen er toen uit? Wat waren en zijn in veel gevallen nog steeds opmerkelijke panden? De molens in de streek komen uiteraard aan bod, maar ook het openbaar vervoer van vroeger, waarbij een voorname rol was weggelegd voor de RTM (Rotterdamsche Tramweg Maatschappij). De auteur neemt de lezer mee op een ‘papieren rondreis’ langs de dorpen en buurtschappen in de Hoeksche Waard. En met ‘dorpen’ bedoelen we dan alle zelfstandige gemeenten voor de eerste ronde van gemeentelijke fusies in het midden van de jaren tachtig. +

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)