Inzoomen op Puttershoek in vroeger tijden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Arie Pieters, woonachtig in 's-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor een regiokrant. Eerder schreef hij boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij is van jongs af aan altijd al geïnteresseerd geweest in vogels, dieren en de natuur in het algemeen. Als actief lid van ondermeer Vogelbescherming Nederland en coördinator van de regionale bomenwerkgroep in de Hoeksche Waard, zet hij zich als vrijwilliger ook in het dagelijkse leven in voor de natuur. Hij heeft de afgelopen zes jaar ook dertien boeken geschreven over tal van onderwerpen die betrekking hadden op het verleden. In dit boek kijken we specifiek naar het dorp Puttershoek tussen 1900 en 1975. Middels 110 afbeeldingen reizen we terug in tijd toen o.a. de suikerfabriek, Weverseinde, stoomgemaal 't Hooft van Benthuizen en de Hofstede 'Rustenburg' er nog waren. +

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)