Jacht op de zwaartekracht

Herman Annema

In het ijskoude noorden van Canada groeit de jonge Asay Thorson op met de geestdriftige verhalen van zijn vader Jack en de belofte van een wereld waarin alles mogelijk is. Als kosmische boodschappen zijn vader bereiken, worden de verhoudingen in het gezin op scherp gezet en ontdekt Asay hoe broos geluk kan zijn. Dan verdwijnt Jack spoorloos en verandert alles voorgoed. Jaren later is Asay na vele omzwervingen in Toronto beland. Daar dwingt een raadselachtig bericht hem de deur naar het verleden te openen. Wanneer hij vervolgens in een verslindende schaduwwereld terechtkomt, moet Asay alles op alles zetten om alsnog het mysterie van zijn vaders verdwijning op te lossen. Niet alleen om zijn ziel te redden, maar ook om de liefde voor het leven te hervinden. Jacht op de zwaartekracht is een magische realistisch verhaal over in het reine komen met het gewicht van het leven. Over het verlangen naar connectie en de zoektocht naar betekenis. Een ontroerende en meeslepende roman die lat zien hoe we als mensen ten diepste met elkaar verbonden zijn en dat het nooit te laat is voor een nieuw begin.

Recensies (1)

Is Jacht op de zwaartekracht het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Jacht op de zwaartekracht