Jack en Beer

Jack en Beer

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Jack en Beer zijn beste vrienden. Beer zorgt ervoor dat Jack niet zo bang of verlegen hoeft te zijn. Beer is Jacks link met de buitenwereld. Maar op een dag verdwijnt Beer opeens. Jack voelt zich eenzamer dan ooit, met een groot gat in de vorm van een beer in zijn hart.
Het nieuws van Jacks verloren Beer gaat als een lopend vuurtje rond, en al snel krijgt Jack troostende berichten van vreemden van over de hele wereld. Daarna beginnen de pakketjes aan te komen, vol knuffels van lieve mensen die Jack willen helpen. En hoewel Jacks verdriet ietsje minder wordt van al dat medeleven, zit de echte Beer er niet bij. Jack realiseert zich dat hij misschien iets kan doen om anderen met een beervormig gat in hun hart te helpen...

Een prachtig verhaal over liefde, verlies en de draad weer oppakken. Een verhaal over hoe een gemeenschap samenkwam in hun medeleven voor Jack. En een verhaal over de persoonlijke groei van een bijzonder kind.
Geïnspireerd op het waargebeurde verhaal van Jack en zijn geliefde Beer. Jacks autisme wordt in het boek op subtiele wijze aangestipt, zonder er de focus op te leggen. Dit maakt het boek universeel toegankelijk en aansprekend.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)