Vergeten

Rank 7691 Gelezen 247 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 84 Favoriet 3 Recensies 5
Thrillers & Spanning   Topics 0

Special Agent John Puller is de beste in zijn vak. Namens de US Army's Criminal Investigative Division - ACID - onderzoekt hij zware misdaden waar Amerikaanse militairen bij betrokken zijn. Maar nu krijgt hij met een zaak te maken die hem persoonlijk raakt: de onfortuinlijke dood van een oude vrouw in het stadje Paradise, aan de Golfkust van Florida.

De plaatselijke politie doet de zaak af als een ongeluk, een onfortuinlijke val met een fatale afloop. Maar vlak voor haar dood stuurde Betsy Puller Simon, de tante van John, een brief aan zijn vader waarin ze schreef dat er zich in het ogenschijnlijk vreedzame Paradise vreemde zaken voordoen.

Naarmate zijn onderzoek vordert, raakt Puller er steeds meer van overtuigd dat de dood van zijn tante geen ongeluk was. Dat er achter de facade van wuivende palmen en paradijselijke zandstranden een smerig zaakje schuilgaat. En dat de betrokkenen tot werkelijk alles bereid zijn om de waarheid te verdoezelen?

Oorspronkelijke titel
The Forgotten
John Puller (2)
Jolanda te Lindert
A.W. Bruna fictie
11 april 2013
9789400501140 , 9789400503380 , 9789044966671 , 9789400504929 , ...

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,50

Andere media

VN:

Hebban recensie

De lezer wordt prima vermaakt

door Tim van den Brink op 18-12-2012

Ze zijn er nog, mannen zoals God ze oorspronkelijk bedoeld heeft. Behept met vindingrijkheid, geduld, intelligentie en moed, en al deze capaciteiten bijeengehouden in een sterk lichaam. John Puller, een creatie van auteur David Baldacci, is daar een exponent van. Deze militaire rechercheur onderzoekt ernstige misdrijven die verband houden met het Amerikaanse leger.

In het boek Vergeten krijgt...

Lezersrecensies (4)

Pief paf poef

1 like
Ik heb hier minder van genoten dan zijn voorganger "de Provocatie". Jammer dat het nu een soort Rambo, pief, paf, poef verhaal is geworden met veel beschrijvingen van iemands garderobe en informatie over de verschillende wapen- en gevechtskunsten van de hoofdpersoon. Het eerste helft gebeurd er...

door: Cees van Rhienen 1 like
David Baldacci moet minsten hebben gedacht dat hij, wat Lee Child met Jack Reacher heeft gepresteerd, ook wel kan. Dat is enerzijds wel een prestatie maar anderzijds niet erg origineel.
In Vergeten laat Baldacci de special agent John Puller als mannetjesputter opdraven.
Via zijn aan Alzheimer...

door: arjope 2 likes
Hier zit wel wat jatwerk in.
De hoofdrolspeler zou ook in de boeken van Lee Child kunnen zitten.
De Jack Reacher van Baldacci lijkt wel erg veel op die van Lee Child,karakter en achtergrond hebben veel van elkaar weg.
Als je van Jack Reacher houdt is dit ook een leuk boek.
Toch jammer dat Baldacci dit...

door: Lyda Gort 1 like
Voor mensen die van het type Rambo houden aan te bevelen. Op zich niets mis mee maar een beetje zwart wit vind ik het wel. Sterke mannen mooie vrouwen en anderzijds `de slechterikken`.
Echt heel betrokken raakte ik niet bij de personages.
Wel een boek met de vaart erin.