Junglekoorts

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Arani is hard op weg om een echte krijger te worden, wanneer zijn moeder een beslissing neemt waardoor alles verandert: ze gaan terug naar Nederland. Weg bij hun stam. Weg uit het regenwoud van Papoea-Nieuw-Guinea, naar een wereld die hij alleen maar uit verhalen kent.
Vliegtuigen, stenen huizen, telefoons, klokken, haast, roltrappen, huisdieren... alles is nieuw voor Arani en hij vindt het vreselijk. Hij heeft het koud, hij kan niet fietsen en hij heeft een hekel aan schoenen. Voor de etters op school is hij een makkelijke prooi. Zijn opa vindt dat hij dankbaar moet zijn voor de kansen die hem geboden worden. Zijn moeder lijkt al bijna vergeten dat ze ooit een Yasuna is geweest, terwijl Arani nergens anders aan kan denken. Langzaam maar zeker wordt Arani gedwongen om een nieuw leven op te bouwen. Maar de jongen uit de jungle ziet niets in de toekomst die hem wordt voorgespiegeld en heeft nog maar één doel: terug naar huis, aan de andere kant van de aardbol.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar