Kees & Jan

Dit is het opmerkelijke verhaal van vader en zoon Schalker die beiden behoorden tot de top van de CPN, de Communistische Partij Nederland. Het is het verhaal over idealen en (gemeentelijk en landelijke) politiek, maar ook over oorlog, dictaturen, concentratiekampen en een vuurpeloton. Vader Kees is een van de gefusilleerden op de Waalsdorper vlakte.

Journalist Hanneke Boonstra schetst in Kees en Jan een intrigerend beeld van een communistisch gezin, dat alles opgaf voor dat ene doel: een nieuwe, communistische wereld zoals we die nog nooit gezien hadden. Een wereld die veel later met een enorme vaart in elkaar stortte en waar we nu met de nodige verbijstering op terugkijken.

Is Kees & Jan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kees & Jan