Kieft

Gelezen 399 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 54 Favoriet 15 Recensies 16
Non-fictie Artikelen 11 Newsroom 3 Lijsten 8 Spots 2   Topics 0

Bijna twintig jaar lang droeg voetballer Wim Kieft een groot geheim met zich mee.

Dat is nu voorbij.

Aan Michel van Egmond, auteur van de mega-bestseller GIJP, vertelde hij zijn onwaarschijnlijke verhaal.

KIEFT is het verslag van een bittere strijd tegen zijn verslaving. Tegen de demonen in zijn hoofd. Maar het is ook een hoopvol relaas over de voorzichtige wederopstanding van een veerkrachtig mens.

Het is een boek vol zelfspot en trots. Triest en soms grappig tegelijk. Het gaat over Ajax, PSV, Oranje en uiteraard over die gedenkwaardige kopbal tegen Ierland in 1988. Maar het gaat ook over schuld en schaamte, over eenzaamheid en angst, over de druk, over het eeuwige onvermogen om te genieten van succes. En over de dagelijkse strijd die hij voert om clean te blijven.

'Ik ben blij dat ik weer leef,' zegt hij op een van de laatste bladzijden van dit openhartige boek. 'Écht leef.'

Want boven alles is KIEFT een boek over hoop.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen